Alles over de nieuwe app

Alles over de nieuwe app

13-09-2018

Eind augustus hebben we bij On Campus nieuwe roostersoftware in gebruik genomen. Virtuagym is een totaalpakket voor sportorganisaties en biedt geïntegreerde oplossingen voor klantbegeleiding en -communicatie, ledenadministratie en roostering. Een nieuwe app en online omgeving zijn daar onderdeel van. Het online rooster ziet er vanaf eind augustus dan ook iets anders uit dan je gewend bent.

 

Persoonlijk account voor leden

Alle leden hebben eind augustus via e-mail een uitnodiging ontvangen met een link waarmee je je persoonlijke account voor de nieuwe app en online omgeving kunt activeren. Gebruik van de app en online omgeving is niet noodzakelijk om te kunnen sporten bij On Campus, maar wel handig. Activeer eerst je account en download dan de iPhone-app of Android-app.

 

De belangrijkste informatie op een rij:

 

Functies van de app

De nieuwe app is exclusief voor On Campus leden toegankelijk en biedt leden verschillende functies:

  • Altijd het actuele rooster bij de hand
  • Online aan- en afmelden (voor groepslessen fitness, klimmen, CrossCamp en zaalsport)
  • Het laatste nieuws binnen handbereik
  • De mogelijkheid om doelen te stellen, trainingsschema’s te volgen en je voortgang bij te houden.

 

Nieuw: aanmelden voor groepslessen fitness, klimmen, CrossCamp en zaalsport

Gebruik van de nieuwe app is niet noodzakelijk om te kunnen sporten bij On Campus. Voor leden die meedoen aan groepslessen fitness (ook Synrgy en Core stability), klimmen, CrossCamp en zaalsport is de app echter erg nuttig omdat je je vanaf september vantevoren moet aanmelden voor deelname aan deze activiteiten. En aanmelden kan via de nieuwe app of via de computer. De activiteiten waarvoor je je moet aanmelden, herken je in het rooster aan een *.

 

Waarom aanmelden?

De kwaliteit van de betreffende lessen of activiteiten is (mede) afhankelijk van de zaalgrootte, het aantal deelnemers en/of het aantal instructeurs. Door het aanmeldsysteem kunnen wij de kwaliteit van onze activiteiten beter waarborgen en alle deelnemers persoonlijke aandacht geven. En: voor CrossCamp zijn er in de box per uur maximaal tien plekken beschikbaar.

 

Geen uitnodigingsmail ontvangen?

Heb je geen uitnodigingsmail ontvangen? Wellicht is het bericht in je spambox beland. Kun je het ook daar niet vinden, dan staat je e-mailadres waarschijnlijk nog niet in onze ledenadministratie. Je kunt in dat geval je e-mailadres alsnog aan ons doorgeven via info@on-campus.nl of bij de receptie van gebouw Z.

 

Liever geen app?

Zwem je bij On Campus of doe je alleen individuele fitness? Dan verandert er niets en hoef je je van tevoren niet aan te melden als je komt sporten. Bekijk je daarnaast ook ons sportrooster niet op je mobiel en heb je geen behoefte aan een mobiele app? Negeer dan de uitnodigingsmail. Je kunt gewoon bij ons blijven sporten (zwemmen en vrij fitnessen) zonder gebruik te maken van de app.

 

Vragen?

Heb je vragen over het gebruik van de app of online omgeving? We hebben een aantal veelgestelde vragen op een rij gezet, de antwoorden vind je hieronder. Staat de informatie die je zoekt er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Stel je vraag aan één van onze medewerkers of stuur een e-mail naar info@on-campus.nl.

 

Veelgestelde vragen

De nieuwe app biedt leden verschillende functies:

  • Altijd het actuele rooster bij de hand
  • Online aan- en afmelden (alleen voor groepslessen fitness, klimmen, zaalsport en CrossCamp)
  • Het laatste nieuws binnen handbereik
  • De mogelijkheid om doelen te stellen, trainingsschema’s te volgen en je voortgang bij te houden


We sturen alle On Campus leden van wie een e-mailadres bekend is een uitnodigingsmail. Zo geven we alle leden zelf de mogelijkheid om te beslissen of ze de app willen gebruiken of niet. Zonder inlogcodes kun je de On Campus app niet gebruiken. Liever geen app? Negeer dan de uitnodigingsmail.


Nee. Zwem je bij On Campus of doe je alleen individuele fitness? Dan verandert er niets en hoef je je van tevoren niet aan te melden als je komt sporten. Bekijk je daarnaast ook ons sportrooster niet op je mobiel en heb je geen behoefte aan een mobiele app? Negeer dan de uitnodigingsmail. Je kunt gewoon bij ons blijven sporten (zwemmen en vrij fitnessen) zonder gebruik te maken van de app. Voor leden die meedoen aan groepslessen fitness (ook Synrgy & Core stability), klimmen en/of studentensport (CrossCamp / zaalsport), is de app echter erg nuttig omdat je je vanaf september moet aanmelden voor deze activiteiten. En aanmelden kan alleen via de nieuwe app of via de computer.


Wellicht is het bericht in je spambox beland. Kun je het daar ook niet vinden, dan staat je e-mailadres waarschijnlijk nog niet in onze ledenadministratie. Je kunt in dat geval je e-mail aan ons doorgeven via info@on-campus.nl of bij de receptie van gebouw Z. Dan sturen we de uitnodigingsmail alsnog naar je toe.



Voor fitness groepslessen (waaronder Synrgy en Core stability), klimmen, CrossCamp en zaalsport.In het rooster zijn deze activiteiten herkenbaar aan een *.



Bij deze activiteiten is de kwaliteit van de les of activiteit (mede) afhankelijk van de zaalgrootte, het aantal deelnemers en/of het aantal instructeurs. Door het aanmeldsysteem kunnen we als organisatie de kwaliteit van onze activiteiten beter waarborgen en alle deelnemers persoonlijke aandacht geven. En voor CrossCamp zijn er in de box per uur maximaal tien plekken beschikbaar.


Ga naar de roosterpagina op de website of klik in de app op ‘Rooster’. Kies in het uitklapmenu het rooster dat je wilt zien. Klik vervolgens op de activiteit die je wilt doen en klik op ‘reserveer’. Bezoek je onze website via je mobiel? Dan kun je je (nog) niet online aanmelden voor activiteiten. Gebruik in dat geval de app.


Ja dit kan. Voor het vrij fitnessen en zwemmen, inclusief therapiezwemmen, warmwaterzwemmen en aquasporten verandert er niets. Je hoeft je niet van tevoren via de app aan te melden en kunt gewoon deelnemen. Hiervoor gebruik je nog steeds je On Campuspas.


Ja dit kan. Via www.on-campus.virtuagym.com kun je inloggen met de gegevens uit je uitnodigingsmail en je aanmelden voor de activiteiten in het rooster.


Aanmelden kan vanaf twee weken voordat de activiteit plaatsvindt. Je kunt dan een plek reserveren voor activiteiten die binnen jouw lidmaatschap vallen.


Je kunt je tot vlak voor de start van de activiteit aanmelden via de app, mits er nog plek is. Ben je al aanwezig en heb je je nog niet aangemeld? Dan vragen we je toch om je alsnog aan te melden, t.b.v. bezoekersregistratie.


Tot 1 uur voor de activiteit heb je de mogelijkheid om je weer af te melden, via de app of het online rooster (desktop). Wij vragen je vriendelijk om dit te doen, aangezien je een plek bezet houdt.


Nee, dit kan helaas niet. Wij hanteren een maximumcapaciteit per activiteit, omdat wij onze leden willen garanderen dat ze persoonlijke aandacht krijgen. Je kunt je wel inschrijven voor de wachtlijst. Als iemand zich afmeldt en er komt een plek vrij, krijg je via e-mail bericht dat er een plek is vrijgekomen. Je kunt je dan alsnog voor de activiteit aanmelden.


Je kunt je inschrijven op de wachtlijst wanneer een activiteit vol is. Als er een plek vrijkomt, krijgt iedereen op de wachtlijst per e-mail bericht dat er een plek vrijgekomen is. Je kunt je dan inschrijven, maar let op: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Je wordt niet automatisch aangemeld voor de deelnemerslijst als je op de wachtlijst staat.


Nee, dit kan helaas niet. Een e-mailadres is gekoppeld een 1 persoon en lidmaatschap en wordt gebruikt als gebruikersnaam om in te loggen.


Ja dit kan. Vraag de fitnessinstructeur om het schema naar je te e-mailen. Je kunt het dan thuis printen zodat je het op papier kunt gebruiken.


Nee, voor deze activiteiten heb je geen pas meer nodig. Je kunt je voor deze activiteiten aanmelden via de app. Ook de bezoekersregistratie doen de instructeurs via de app.


Nee, dit hoeft niet meer. Voor deze activiteiten meld je je aan via de app. De instructeurs houden hierin ook de bezoekersregistratie bij.


De ‘Try before you die’ activiteiten vind je in het zaalsport rooster van de betreffende datum. Je kunt je hier al ver van tevoren voor aanmelden. Kun je toch niet meedoen? Afmelden kan tot 12 uur van tevoren.


Het verzenden van wekelijkse automatische updates met persoonlijke doelen en informatie is een optie in de software van de Virtuagym app. On Campus heeft ervoor gekozen om geen automatische updates te versturen, omdat wij onze leden niet ongevraagd of onnodig e-mails willen sturen. Helaas besloot de software onlangs buiten onze controle om, om toch geautomatiseerde wekelijkse updates te versturen. Deze e-mailberichten hadden niet verzonden moeten worden. Wij bieden onze leden onze oprechte excuses aan voor de e-mailoverlast. Kijk voor het volledige bericht op www.on-campus.nl/excuses

Ontvang je toch nog ongevraagde geautomatiseerde e-mailberichten? Onderaan ieder bericht vind je een afmeldlink, waarmee je je uitschrijft voor de betreffende mailing.


Naam, leeftijd, gewicht enlocatie zijn verplichte invulvelden in de software van Virtuagym, deze optieskunnen wij niet uitzetten. Als gebruiker staat het je echter vrij om hier nietje echte gegevens in te vullen, als je dat niet wilt. Ook kun je zelf eenschermnaam kiezen, zodat je de app anoniem kunt gebruiken.


Ga in de online omgeving naar ‘Accountinstellingen’en wijzig op het tabblad ‘Persoonlijk’ je schermnaam. Je voor- en achternaamzijn alleen zichtbaar voor medewerkers van On Campus om de bezoekersregistratiebij te houden.


In de app staan de privacy instellingen voor gebruikers standaard op het hoogste niveau. Dit betekent dat persoonlijke informatie en activiteiten niet gedeeld worden in de online omgeving of de app. Wil je je voortgang wél delen met andere gebruikers, dan kun je via het menu ‘Accountinstellingen’ in de online omgevingje privacy instellingen aanpassen en kiezen welke informatie je wel wilt delen.


Virtuagym heeft de hostinguitbesteed aan de internationale provider Amazon Web Services (AWS). AWS kampteenige tijd met ernstige technische problemen waardoor hun services nietbeschikbaar waren. Aangezien Virtuagym op hun platform gehost wordt, betekendedit helaas dat ook Virtuagym onbereikbaar werd. Virtuagym heeft zijn klantenvia e-mail hun welgemeende excuses aangeboden voor het ongemak. Zij werken nauwsamen met AWS om te doorgronden wat er precies is gebeurd en hoe dit in detoekomst te voorkomen is.


In het inlogscherm zie je onder de inlogvelden een link ‘wachtwoord vergeten’. Als je op deze linkt klikt, ontvang je een e-mail met instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen. (Wij beschikken niet over de wachtwoorden van onze leden, het heeft dus geen zin om ons een e-mail te sturen met het verzoek om je wachtwoord toe te sturen.)


Ja dat mag, dit kun je aanvragen bij de receptie. Echter, na een half jaar of langer kan het gebeuren dat de app niet meer werkzaam is, omdat ons ledenbestand continu wordt opgeschoond: mensen die geen lidmaatschap (meer) hebben, worden uit de database verwijderd. Indien dit gebeurt, kun je bij de receptie opnieuw toegang tot de app aanvragen.


Dat betekent dat je account niet gekoppeld is aan de betreffende activiteit. Wellicht is je lidmaatschap verlopen of er is iets misgegaan met de registratie van de lidmaatschap. Meld je even bij de receptie om te checken wat er aan de hand is. Hier kun je indien nodig een nieuw lidmaatschap aanschaffen of de instellingen van je account laten aanpassen.

Delen op Google +

Meer nieuws