Opening fitnesscentrum

25-06-2020

 

Nog heel even en dan is het zover. Woensdag 1 juli om 8.00 uur opent de fitness weer de deuren. Vanuit het RIVM zijn richtlijnen gesteld waar wij aan moeten voldoen. Wij kunnen je garanderen dat wij de fitnesscentrum en het programma hebben ingericht waardoor wij deze maatregelen ruimschoots naleven. Wat kun je verder verwachten als je komt fitnessen? En waar moet je als sporter rekening mee houden wanneer je naar de accommodatie komt? In dit nieuwsbericht leggen wij alles uit.

 

Looproutes

Je hebt een plek gereserveerd in de app, super! Je komt vijf minuten voor aanvang van het gereserveerde tijdsslot naar de accommodatie. Je verzamelt buiten bij gebouw X, aan de kant van het fitnesscentrum. Een instructeur geeft aan wanneer je het pand mag betreden. In het complex is een routing aangegeven om kruisverkeer te voorkomen. Volg deze te allen tijde. Houd ook hier weer 1,5 meter afstand.

 

Bij binnenkomst ontvang je desinfectie middel en doekjes. Na het gebruik van materiaal of cardio-apparatuur dien je deze goed schoon te maken.

 

Wanneer het tijdsslot is afgelopen word je door de instructeur vriendelijk verzocht de accommodatie via de nooduitgang weer te verlaten.

 

Inrichting fitness

De fitness is ingericht naar een 1,5 meter samenleving. Dit houdt in dat de sporters die er aanwezig zijn altijd deze afstand kunnen houden. Wij verwachten hierin ook een stuk eigen verantwoordelijkheid. Ga niet te dicht naast een andere sporter staan.

 

Geen airco
Vanwege het virus is het niet mogelijk om de airco aan te zetten gedurende de dag. Wij proberen het naar de richtlijnen ’s nachts zoveel mogelijk te koelen, maar houd op warme dagen rekening met een warme ruimte. Zorg in ieder geval dat je een gevulde bidon en handdoek mee hebt.

 

Reserveer maximaal twee keer per week

Wij vinden het belangrijk dat iedereen minimaal één keer per week kan fitnessen. Daarom willen wij je vragen maximaal twee keer per week te reserveren. Het is niet toegestaan om twee blokken achter elkaar te reserveren. Wij rekenen hierin op je medewerking. Mochten wij merken dat je meer dan twee keer in de week reserveert dan wordt hier op gehandhaafd.

 

Een plek reserveren

Via de On Campus app kun je een week van tevoren een plek reserveren om vrij te fitnessen. Om kruisverkeer te voorkomen is het belangrijk dat je vasthoudt aan de tijd die je hebt gereserveerd. Betreed ongeveer vijf minuten voor aanvang van het tijdsslot de accommodatie en verlaat deze na die tijd ook weer zo snel mogelijk via de aangegeven routing.

 

Reserveren? Dat doe je zo: ga naar de app – open het fitnessrooster – ga naar de gewenste datum en klik op detijd dat je wil boeken – reserveer een plek. Je ontvangt een email en een notificatie in de app als bevestiging van je reservering.

Wanneer je nog nooit gebruikt hebt gemaakt van de app kan het zijn dat je eerst je account moet activeren. Je hebt een email in je mailbox gehad toen je een abonnement afsloot bij On Campus. In deze email staat beschreven hoe je een account aanmaakt.

Lukt het niet om een plek te reserveren of heb je problemen met je account? Dan helpen wij graag. Neem telefonisch contact op met onze receptie via 088 – 469 70 00.

 

Maatregelen

Een ieder die bij On Campus komt sporten dient zich aan de door RIVM opgestelde richtlijnen te houden. Op die manier zorgen we ervoor dat verspreiding van het virus wordt tegengegaan. Lees daarom voor uw eigen veiligheid en die van een ander de onderstaande regels goed door.

1. Houd de door het RIVM voorgeschreven afstanden aan. We kunnen het niet vaak genoeg herhalen: 1,5 meter voor personen ouder dan 12 jaar;

2. Kom alleen op vooraf besproken tijden. Dit betekent de tijd waarop je een plek hebt gereserveerd in de app.

3. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden;
4. Kom met persoonlijk vervoer: zoals te voet, met de fiets of de auto.

5. Kom niet eerder dan 5 minuten voor de afgesproken starttijd naar de accommodatie;

6. Volg altijd de aanwijzingen op van de daartoe bevoegde personen;

7. Ga voorafgaand aan het bezoek thuis naar het toilet;

8. Trek thuis je sportkleding aan en neem een handdoek, gevulde bidon en matje mee als je komt sporten;

9. Was voorafgaand en na afloop van het bezoek je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;

10. Beperk de aanrakingen met deuren, hekken, bankjes e.d. tot het noodzakelijke minimum;

11. Betaal met pin of contactloos (pin of mobiel);

12. Beperk gebruik van niet noodzakelijke ruimten in de accommodatie;

13. Douche thuis;

14. Verlaat direct na het sporten zo spoedig mogelijk de accommodatie;

15. Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

16. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38°C) en/ of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur klachtenvrij is, mag je weer sporten en naar buiten;

17. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD);

18. Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) tot 7 dagen na de vaststelling.

19. Blijf thuis als je in thuisisolatie bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld;

20. Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

 

 

Delen op Google +

Meer nieuws