Veelgestelde vragen


Heb je vragen over sporten en bewegen bij On Campus? Grote kans dat je het antwoord op deze pagina vindt. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Op dit moment moet je voor al onze groepsactiviteiten reserveren. Dit vanwege de beschikbare ruimte in onze zalen. Daarnaast is het voor onze instructeur fijn om te weten hoeveel mensen hij in de les kan verwachten, en wie.

Voor de activiteiten banenzwemmen, vrij warmwaterzwemmen en vrij fitness is reserveren niet nodig. Je kunt dan op ieder gewenst tijdstip komen om te sporten. Check wel van tevoren onze openingstijden via het rooster.

Je kunt activiteiten reserveren via je peroonlijke mijn On Campus omgeving. Lukt het niet om de gewenste les te boeken? Dan beschik je wellicht niet over het juiste abonnement. Wil je weten welke abonnementen en tickets wij allemaal verkopen? Dat zie je hier.

Beschik je wel over het juiste abonnement, maar kun je toch niet reserveren? Neem dan telefonisch contact met ons op via (088) 469 70 00. Onze receptionisten helpen je dan verder.

Onze openingstijden verschillen per afdeling. De openingstijden die je vindt op bijvoorbeeld Google, zijn de openingstijden van ons gehele gebouw. Wij adviseren in het rooster te kijken op welke tijden je kunt reserveren voor je favoriete activiteit.

Je kunt een abonnement, 10-rittenkaart of los ticket aanschaffen via de website. Je kunt de volgende stappen volgen:

  1. Log in op 'mijn On Campus'. Heb je nog geen account? Maak dit dan aan via de button 'Inloggen'.
  2. Als je bent ingelogd, ga je naar Abonnementen. 
  3. Kies het gewenste abonnement en voeg dit toe aan je winkelmandje.
  4. Ga naar je winkelmandje en reken af. Je kunt vervolgens direct een reservering maken.

Om te kunnen reserveren voor een activiteit moet je inderdaad ingelogd zijn op Mijn On Campus. De plek die je boekt is namelijk gekoppeld aan jouw persoonlijke account. Reserveren zonder in te loggen is enkel mogelijk bij een los ticket. Let op: als je anoniem eenl loskaartje koop is deze niet meer te annuleren.

Nog geen account? Dit is eenvoudig aan te maken via de button 'inloggen'.

Als je een jaarabonnement, maandabonnement of 10-rittenkaart hebt, is een pas nodig om toegang te krijgen tot een activiteit. Online reserveren kan wel zonder pas. Echter, om bijvoorbeeld het zwembad of fitnescentrum in te komen moet je je pas scannen om door het tourniquet te komen.

Heb je nog geen pas? Haal deze dan op bij de receptie (na aanschaf van je abonnement). Kosten hievoor bedragen €8,25. Als je een los ticket koopt, heb je geen pas nodig. Je krijgt dan een barcode toegestuurd per e-mail. Deze kun je uitprinten of via mobiel laten scannen op locatie.

Als je een abonnement of 10-rittenkaart heb aangeschaft en nog niet in het bezit bent van een ledenpas kun je die voor je eerste sportbezoek ophalen bij de receptie. Kosten hiervoor bedragen €8,25.

Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer je per maand wil betalen, kun je ervoor kiezen om een maandabonnement aan te kopen in plaats van een jaarabonnement. Een jaarabonnement is voordeliger maar met een maandabonnement ben je flexibeler. Kies je voor een maandabonnement, dan dien je dit iedere maand opnieuw aan te schaffen. Wij verlengen abonnementen namelijk nooit automatisch. 

Nee, wij verlengen abonnementen niet automatisch. We vinden het namelijk belangrijk dat onze leden niet voor onverwachte kosten komen te staan. Als je abonnement bijna is afgelopen ontvang je van ons een e-mail ter herinnering. Je kunt er dan voor kiezen om via Mijn On Campus je abonnement te verlengen. 

In het inlogscherm zie je onder de inlogvelden een link ‘wachtwoord vergeten’. Als je op deze linkt klikt, ontvang je een e-mail met instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Wij beschikken niet over de wachtwoorden van onze leden, het heeft dus geen zin om ons een e-mail te sturen met het verzoek om je wachtwoord toe te sturen.

Parkeerkosten bedragen bij ons €2,-. Er zijn echter enkele uitzonderingen:

  • Parkeren na half 6 en in de weekenden is kosteloos
  • Heb je een 10-rittenkaart fitness of zwemmen? Ook dan kun je gratis uitrijden. Let op: ga wel eerst langs de receptie om je uitrijkaartje te laten scannen. 
  • Als je binnen een half uur uitrijdt hoeven er geen parkeerkosten betaald te worden.

 

Vragen over de website

Na de overgang naar het nieuwe systeem kun je in je persoonlijke ‘mijn On Campus’-omgeving je gegevens bekijken, activiteiten boeken en abonnementen of losse kaartjes kopen.

Heb je al een lidmaatschap of badenkaart bij On Campus? Dan is je e-mailadres automatisch overgezet naar je nieuwe account. Hieronder de stappen die je volgt om in te loggen op Mijn On Campus:

  1. Ga naar on-campus.nl
  2. Klik op ‘inloggen’
  3. Vul je e-mailadres in en klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’
  4. Er wordt nogmaals om je e-mailadres gevraagd.
  5. Je ontvangt vervolgens in je mail een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Voortaan kun je hiermee inloggen.

Tot januari 2022 boden wij veel verschillende abonnementen en tickets aan. Dit wordt per 3 januari een stuk eenvoudiger, met vier typen abonnementen: jaarabonnementen, maandabonnementen, 10-rittenkaarten en losse tickets. 

Benieuwd wat bij jou past? Lees in dit nieuwsbericht de specificaties per abonnement.

Na aanschaf van het door jou gewenste abonnement kun je meteen activiteiten reserveren. Je kunt er ook voor kiezen om een los ticket aan te schaffen. Dit kan ook anoniem. Dit wijst zich allemaal vanzelf als je inlogt op Mijn On Campus.
Stappen:

  1. Je logt in op je mijn On Campus omgeving
  2. Klik onder mijn actieve producten op de groene button: reserveren
  3. Zoek de gewenste activiteit
  4. Klik op direct reserveren
  5. Accepteer de algemene voorwaarde en rond af
  6. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en in ‘Mijn On Campus’ zie je je aanschaf

Ben je voltijd mbo-, hbo- of wo-student? Dan heb je recht op een korting van maar liefst 50% op een jaarabonnement. Dit verkrijg je op de volgende manier:

  1. Selecteer het studentenabonnement dat je wilt
  2. Volg de stappen zoals aangegeven op de website
  3. Je ziet dat er in het winkelmandje een korting wordt berekend van 50%
  4. Na aanschaf wordt je abonnement geblokkeerd * – je kunt wel reserveren voor activiteiten
  5. Kom je voor het eerst sporten? Loop dan eerst even langs de receptie en laat je studentenkaart controleren
  6. De receptionist haalt de blokkade van je pas en je kunt naar binnen.

* Het blokkeren van het abonnement is om fraude tegen te gaan. Na het laten controleren van je studentenkaart bij de receptie wordt de blokkade opgeheven.

Jazeker. Als via mobiel naar www.on-campus.nl gaat, dan kun je net als op de website inloggen op ‘mijn On Campus’. Vervolgens kun je de stappen volgen zoals eerder aangegeven bij de vraag 'hoe reserveer ik voor activiteiten.'

Na het reserveren van de activiteit ontvang je een bevestiging per e-mail. Niks ontvangen? Kijk ook even in je spambox. Je reservering is daarnaast ook in je mijn On Campus omgeving te zien onder 'mijn actieve producten'.

Dat ligt aan je type lidmaatschap.

Jaar- en maandabonnementen, 10-rittenkaarten en losse tickets die via een account zijn aangeschaft (dus niet anoniem) kunnen een activiteit annuleren. Dit kan tot maximaal 1 uur van tevoren.

Hoe? Login op je mijn On Campus omgeving en ga naar mijn actieve producten. Je ziet daar je reservering staan met een knop 'annuleren'. Mocht je de activiteit hebben geboekt met een rittenkaart of gekocht hebben als los ticket (op naam), dan krijg je deze rit als tegoed in je account. Je kunt je tegoed bekijken in ‘mijn On Campus’.

Als je anoniem een los ticket koopt dan is annuleren niet meer mogelijk.

 

Vragen over coronamaatregelen

Wij volgen altijd de geldende maatregelen van Rijksoverheid. Op dit moment gelden er geen maatregelen. In de nieuwsberichten op onze website houden we je continu op de hoogte van het laatste nieuws rondom de maatregelen. Daarnaast raden we je aan om onze social media kanalen (@OnCampusZwolle op Facebook in Instagram) goed in de gaten te houden. Hier delen wij ook altijd het laatste nieuws.

In principe geldt dat je per dag twee activiteiten mag reserveren. Dit is om fraude te voorkomen.

Mocht je een dag hebben waarop je wil deelnemen aan maar liefst drie activiteiten raden wij aan een mail te sturen naar info@on-campus.nl.

De afgelopen keren dat wij moesten sluiten vanwege coronamaatregelen, hebben we de abonnementen van onze leden verlengd met een maximum van de helft van de sluitingstijd. Ook de laastste lockdown, die een duur kende van vier weken, compenseren wij. Dit keer doen wij dat volledig. Klik hier voor alle informatie en het aanvragen van verlenging.

Wij raden ook aan onze social media kanalen (@OnCampusZwolle op Facebook in Instagram) goed in de gaten te houden. Hier delen wij altijd als eerst het laatste nieuws rondom het aanvragen van compensatie.

 

Vragen over studentabonnementen

We bieden voordelige studentenabonnementen aan voor voltijd mbo-, hbo- en wo-studenten. Je hebt recht op een studentabonnement als je een geldige mbo-, hbo- of wo-studentenpas kunt laten zien bij de receptie. Het maakt niet uit op welke school of universiteit je studeert. Deeltijdstudenten hebben geen recht op korting. 

Na aanschaf van je studentabonnement wordt deze tijdelijk geblokkeerd. Wij moeten namelijk controleren of je daadwerkelijk voltijdstudent bent en recht hebt op de studentenkorting van 50%. Loop daarom voor je eerste keer sporten even langs de receptie, toon hier je geldige studentenpas en de blokkade wordt opgeheven. 

Je kunt de blokkade op je studentabonnement opheffen door je geldige studentenpas te tonen bij de receptie Onze receptionisten halen de blokkade er dan af. Je kunt wel alvast een reservering maken voor de gewenste activiteit waar je aan wil deelnemen.

Op de website staat het volledige bedag van 220 euro per studentabonnement. De korting van 50% wordt in je winkelmandje toegevoegd.

 

Vragen over fitness

We hebben ons registratiesysteem zo ingesteld om verschil te maken tussen een check en een bezoek. De eerste keer scan je je ledenpas en dan komt je naam in beeld. Er wordt dan nog geen bezoek geregistreerd. Pas als je nogmaals je pas scant, registreert ons systeem een bezoek. Op deze manier kan een instructeur ook een pas scannen zonder (extra) bezoekregistratie. Bijvoorbeeld als de instructeur even je gegevens wil bekijken.

Wij werken samen met de sportopleidingen van Windesheim (calo). We vinden het belangrijk dat jonge sportprofessionals goed worden opgeleid en stellen hiervoor ons fitnesscentrum beschikbaar. Daarom kun je tussen 13.30 uur en 15.30 uur geen gebruik maken van het fitnesscentrum, maar je kunt wel trainen in de cardiofitness (naast de receptie).

In de fitness hanteren we kledingvoorschriften. In het kort: geen petten, buik is niet zichtbaar, geen ontblote borst, geen stringers en je draagt uiteraard schone (binnen)schoenen. Je leest de uitgebreide beschrijving in onze huisregels. Alvast bedankt voor je medewerking.

Wij maken gebruik van het InBody apparaat. Hiermee kunnen wij niet enkel je gewicht afmeten, maar ook vele andere waardevolle gegevens zoals lichaamsvet en spiermassa. Je kunt een meting inplannen via de website. Kijk in het rooster wanneer deze momenten plaatsvinden. 

Als je een fitnesslidmaatschap hebt bij On Campus, kun je inderdaad gratis een persoonlijk schema laten maken. Zeker wanneer je net start met fitness is het verstandig om dit te doen. Zo helpen we je op weg om je gewenste resultaten te behalen, met professioneel advies.

Je kunt een fitness afspraak reserveren in het rooster, je vindt deze mogelijkheid onder meting en/of fitness afspraak.

Cardiofitness is de benaming voor de fitnessruimte naast onze receptie. Hier is niet alleen cardiotraining mogelijk, je vindt er ook enkele stangen, gewichten, dumbells en andere krachtattributen. Daarnaast wordt hier ook SYNRGY training gegeven.

Je kunt reserveren in de cardiofitness tussen half 2 en half 4, wanneer ons fitnesscentrum gesloten is vanwege onderwijs.

Dit hangt heel erg af van je eigen wensen, doelen en behoeften. Onze instructeurs kunnen je bij het maken van een schema adviseren over de duur van het volgen hiervan. Mocht je hier persoonlijk advies over willen kun je altijd een instructeur aanspreken die op dat moment in het fitnesscentrum aanwezig is. Ga voor meer informatie naar www.on-campus.nl/schema-op-maat

Dit is voor jouw veiligheid en die van de mensen om je heen. Schijven kunnen door het doen van oefeningen verschuiven en vervelend terechtkomen. Met het gebruik van klemmen voorkomen we dit.

 

Vragen over fitnessgroepslessen

Ons sportcomplex is op hogeschool Windesheim en onze sportzalen worden overdag gebruikt voor onderwijs van onder andere de Calo. 's Avonds kunnen wij zelf gebruik maken van de zalen. En dit doen wij dan ook: op maandag t/m donderdag kun je 's avonds meedoen met verschillende groepslessen.

Onze SYNRGY lessen zijn tussen 1 april en 1 oktober buiten, op de patio. Bij slecht weer verplaatsen wij deze naar binnen. 

 

Vragen over CrossCamp

De CrossCamp kent technische bewegen, die je niet zomaar onder de knie hebt. Wij willen de veiligheid van jou als sporter waarborgen, daarom leren we je de techniek in de de basiscursus goed aan. Ook krijg je zo inzicht in hoe onze CrossCamp trainingen opgebouwd zijn. Deelnemen aan de basiscursus kan met een fitnessabonnement, tienrittenkaart of los ticket. Klik hier voor meer informatie of om een plekje te reserveren.

WOD staat voor Workout of the Day. Deze specifieke trainingen programmeren wij iedere week zodat je optimaal traint en jezelf niet overbelast. Klik hier voor meer informatie over onze WODs.

 

Vragen over zwemmen

Bij het banenzwemmen krijg je 5 minuten voor aanvang toegang tot het bad. Bij de aquasporten zijn dit 10 minuten. Op die manier weten wij zeker dat er niemand in het bad ligt, voordat er toezicht aanwezig in. Met name in de ochtenden, mogen er geen mensen voor 7 uur in het bad liggen. Op deze manier wordt dat voorkomen. Veiligheid gaat bij ons voor alles. 

Op onze activiteitenpagina is te lezen wat iedere aquasportles inhoudt. De lessen zijn aan te passen naar ieder niveau. Maar de intensiteit bij fitgym is bijvoorbeeld lager dan bij aquarobics.

Liever persoonlijk advies? Vraag dit dan aan één van onze instructeurs die aanwezig is in het zwembad.

Je kunt therapiezwemmen zelf aanvragen, maar het kan ook deel uitmaken van een behandeling bij de fysiotherapeut. In het laatste geval wordt het vaak vergoed door de zorgverzekeraar. Neem contact op met je zorgverzekeraar voor de details.

Op onze website is het niet mogelijk om een therapiezwemmen abonnement aan te schaffen. Dit vanwege de afspraken die gemaakt moeten worden met onze zwemtherapeuten. Wil je therapiezwemmen? Dan kun je een abonnement aanschaffen bij onze receptie.

 

Vragen over klimmen

Als je nog geen klimvaardigheidsbewijs (KVB) hebt, kun je een introductieles klimmen reserveren (voor twee personen). Je wordt dan begeleid door een ervaren instructeur die je de eerste kneepjes van het klimvak leert. 

Ja, dit kan zeker. Wij bieden iedere maand, met uitzondering van juli, augustus en december een KVB cursus aan. Als je wilt deelnemen raden wij je aan om je op tijd aan te melden want vol is vol. Klik hier voor meer informatie of om jezelf aan te melden voor de cursus.